Küldetésmondatunk:
“A Mihály Kertje egy olyan együttműködő közösség, ahol a gyermekeket waldorf pedagógiai szemléletben neveljük, hogy képesek legyenek felismerni és járni a saját útjukat.”

Iskolai élet

Epochális oktatás, napirend

Az iskolában, - úgy mint korábban az óvodában is, - a gyermekek nevelésében, fontos szerepe van a ritmusoknak. Napirendjük azonos, ami az erős biztonságérzet kifejlődését segíti elő.
Az oktatás első felében az aktuális fő epochával kezdenek a gyerekek. Ez lehet a számolás, történelem, írás-olvasás, környezetismeret. Ez a főtanításnak nevezett rész 120 perces.
Ezután a szakórák következnek, amik már a jól ismert 45 perces ritmusban zajlanak, szünetekkel.


Az iskolában melegítőkonyha üzemel, ahol kétfogásos étkezést biztosítunk.


Iskolánkban napközi működik. A nem napközis gyerekek a 14.30-kor induló iskolabusszal indulnak haza és 14.45 és 15.00 között érnek be a városba. A napközi végén 16.00-kor indul az utolsó iskolabusz. Az iskolabusz menetrendjét ide kattintva tekintheti meg.

Ritmusok

Amikor dr. Rudolf Steinert az életről kérdezték, arról, hogy mi az ami az anyagot mozgásba hozza, élettel itatja át, azt felelete,
"Az életet a ritmusok hordozzák."

Csupán az emberi testben közel 30 különböző ritmus van jelen egyszerre. Ezek közül a legismertebbek szívünk dobbanásai, légzésünk ritmusa, a nappali és esti életünk váltakozása...
Éppen ezért van olyan nagy szükség a gyermekek nevelésében is ezekre a ritmusokra.
Ezeket valósítja meg a Waldorf pedagógus a napi ritmuson keresztül és például a zenei neveléssel.

A nap ritmusa

A Waldorf-iskolákban igyekeznek minden napot organikusan felépíteni. A gyermek reggel a legfogékonyabb a gondolkodásra. A tanítás épp ezért azokkal a tárgyakkal kezdődik, amelyekben különösen fontos szerepet kap a megértés, a gondolkodás és a képzetalkotás (főtárgyak). A harmadik órától következnek sorban azok a tantárgyak, amelyekben lényeges a ritmikus ismétlés, ilyenek az idegen nyelvek, az Euritmia és a torna, valamint a zene. Lehetőleg a délelőtt későbbi szakaszában vagy délután kerül sor a kézimunkára, barkácsolásra, kertészkedésre és a természettudományos kísérletezésre.
Az évkört felölelő éves ritmusról, azaz az Ünnepkörről az óvodánál olvashatnak részletesen.

Értékelés a Waldorf iskolában

Már a szó hogy értékelés is egészen más minőséget takar, mint az osztályzás fogalma.
Értékelni, egy pozitív meghatározás, azt jelezni, hogy becsülni azt ami van.
Osztályozni, azt jelenteni skatulyákba zárni valamiféle szempont szerint, egymástól elválasztani, és a múltat nézni a jövő lehetősége nélkül.
A Waldorf-pedagógia a gyermeki érdeklődés fenntartása mellett a gyermekben szunnyadó képességek szabadon történő kibontakoztatására törekszik. Ennek érdekében egy belső vágyat próbál kiépíteni a gyermekben, amely őt végül saját, szabad akaratából sarkallja a világ megismerésére. A külső motivációt lehetőség szerint kerüli, ezért tartózkodik pl. az osztályzástól is. A megerősítés, a visszajelzés, a tanárok örömteli elismerése, kiigazítása vagy helytelenítése, és később mind inkább a társak értékelése a fontos. A feleltetés okozta szorongás kiküszöbölése által szabaddá vált légkörben, a tanulók teljesítőképessége szárnyakat kap.

A szülők az év során az epochákat záró nyílt napokon kaphatnak képet a gyerekekkel folyó munkáról. A havonta tartott szülői esteken folyamatosan tájékozódhatnak és személyesen is megkereshetik az osztálytanítót kérdéseikkel. Év végén a gyerekek szöveges értékelést kapnak a bizonyítványukban. Ezek az értékelések az osztálytanítók által igényesen megírt bizonyítványversek, melyeket a gyermekeknek a következő tanévkezdésre meg kell tanulniuk. A szülők részére külön készítenek az osztálytanítók a gyermek éves fejlődéséről egy szöveges záró értékelést.

Kapcsolódó témák:
Megosztás:
2018. Április 26. Csütörtök
Ma Ervin napja van.
Holnap Zita napja lesz.

Körbefutjuk a Balatont! - Most mi ajándékozunk

A Kecskeméti Waldorf Iskola UltraBalaton futócsapata a 2017-es Ultra Tisza-Tó Futás sikerén felbuzdulva kis változással újra útnak indul. A Balatont futjuk körbe 2018. májusában. A Futólánc jótékony célja: a kilométereink eladásából minél több pénzt gyűjteni a Kecskemèti Mentőkért Alapítvány javára. Szurkoljatok nekünk, és ha tehetitek vásároljatok kilométereket! 
Elkülönített számlaszámunk:
Mihály Kertje Waldorf Iskola
16200106-11612096
Aki nem kéri megőrizni az anonimitását, az a megjegyzés rovatba kérjük írja be a nevét/cégnevét az utaláskor. Erre a névre tudunk majd köszönőkártyát adni.


Köszönjük!Bővebben

Adomány

Gyermekkert Kecskeméti Waldorf Egyesület:

Rendszeres adományoknak:
Magnet Bank:
16200106-11599786

Építkezési adományok alszámla:
Magnet Bank:
16200106-11599803

Mihály Kertje Waldorf Iskola:

Magnet Bank:
16200106-11599827


A hatalmas 1%, nagy segítség!
adószámunk:18357118-1-03
(Innen töltsd le a nyomtatványt!)Bővebben

Heti menü

Iskolai menü

Szállító: Konzervgyári Konyha
2018.04.16. Menü étlap letöltése...
2018.04.23. Menü étlap letöltése...
(A megtekintéshez Adobe Acrobat Reader program szükséges)

Óvodai menü

Szállító: Bakos és Társai Bt. konyhája
Az aktuális óvodai menü a bakosestarsai.hu oldalon letölthető itt.

Iskolánk részt vesz az európai közösség pénzügyi támogatásával finanszírozott európai iskolagyümölcs-programban.


Csak életünk öregszik, lelkünk halhatatlan A fátyol szétszakad, már nincs tovább titok

- Erich Fromm

Minden barátság azzal a homályos érzéssel kezdődik, hogy valahol már találkoztunk.

- Hamvas Béla

Önmagunk megtalálásának legjobb módja, ha elveszünk mások szolgálatában.
- Gandhi

Ha egy gyerek nem tud úgy tanulni, ahogy tanítjuk, akkor úgy kell tanítanunk, ahogy tanulni tud.

- Ignacio 'Nacho' Estrada