Küldetésmondatunk:
“A Mihály Kertje egy olyan együttműködő közösség, ahol a gyermekeket waldorf pedagógiai szemléletben neveljük, hogy képesek legyenek felismerni és járni a saját útjukat.”

Mozgás

Játék és mozgás 


Waldorf Olimpia
Minden sportágnak megvannak a maga szigorú, részletes és bonyolult magaviseleti, kommunikációs és tárgyalási szabályai, amelyek gyakran több száz oldalas könyveket töltenek meg. A konszenzusra törekvés belső szükségletének kivetítése, amit ezek a szabályok képviselnek, nagyon sajátos hatással vannak az érintett egyén formálódására. Lehetséges, hogy az élet bizonyos szakaszaiban pontosan ilyen szabályozásokra és feltételrendszerekre van szükségünk – noha nem is tudunk róla. Minden sportághoz másfajta készség, másfajta légkör kötődik, amelyek más-más embereket vonzanak.
A pubertás előtt azonban a játék sokkal tágabb összefüggéseit hasznosítjuk, mivel a játék az életnek ebben a szakaszában inkább egyfajta belső, kreatív folyamat. A játék még nem külső esemény, mint amivé serdülőkorban válik: még szervesen összefügg a gyermek belső élettapasztalatával. A gyermek játékát irányító szabályok tehát a saját kreativitásából fakadnak. Másokkal játszva a gyereknek azt is meg kell tanulnia, hogy számításba vegye a társak kreativitását, és hogy ők is szeretnének megnyilvánulni. Ha például üveg-golyókkal játszanak, még a játék megkezdése előtt finom és bonyolult alkudozást folytatnak: mik a szabályok, melyik golyó mennyit ér, ki mit ad érte, stb. Ebben mindannyiuknak meg kell egyezniük. Ezek a megbeszélések időnként szenvedélyes érvelést és problémamegoldó készséget igényelnek; a folyamatban a legfontosabb azonban az, hogy mindegyik gyereknek alkalmazkodnia kell a többihez; következésképp az eredmény a játékosok személyétől függően minden alkalommal más és más. A gyerekek ezáltal megtanulnak toleránsak lenni s ugyanakkor kifejteni, hogy mit akarnak: kifejlesztik potenciálisan már meglévő képességeiket.
Mindezt összevetve azokkal a külső, rögzített követelményekkel, amelyeket a hivatalos sportágak támasztanak a gyerekekkel szemben, nemigen lehet kétséges,miért fontos a szabad játék a Waldorf-pedagógiában?
Fennáll a veszély, hogy a gyermekek kis felnőttként kezelése közben elvész a gyermekből az igazi lehetőség. Lehetőség a kreativitásra, problémamegoldásra, a tolerancia kifejlődésére, alkalmazkodásra. A felnőttek mai nemzedéke megfosztja ezeket a gyerekeket a gyerekkoruktól, de legalábbis semmiféle tekintettel nincs rá. Hatalmas felelősség nehezedik ránk, mivel minden bizonnyal a miénk az utolsó nemzedék, amelyik valamelyest emlékszik még rá, milyen érzés volt szabadon, egyszerűen, önfeledten és kreatívan játszani.
Szalai Ildikó - Bothmergimnaszta
(Kim Payne: Gyermekeink játékai nyomán)

 

Megosztás:
2017. December 18. Hétfő
Ma Auguszta napja van.
Holnap Viola napja lesz.

Adomány

Gyermekkert Kecskeméti Waldorf Egyesület:

Rendszeres adományoknak:
Magnet Bank:
16200106-11599786

Építkezési adományok alszámla:
Magnet Bank:
16200106-11599803

Mihály Kertje Waldorf Iskola:

Magnet Bank:
16200106-11599827


A hatalmas 1%, nagy segítség!
adószámunk:18357118-1-03
(Innen töltsd le a nyomtatványt!)Bővebben

Heti menü

Menü étlap letöltése...
(A megtekintéshez Adobe Acrobat Reader program szükséges)

Csak életünk öregszik, lelkünk halhatatlan A fátyol szétszakad, már nincs tovább titok

- Erich Fromm

Minden barátság azzal a homályos érzéssel kezdődik, hogy valahol már találkoztunk.

- Hamvas Béla

Önmagunk megtalálásának legjobb módja, ha elveszünk mások szolgálatában.
- Gandhi

Ha egy gyerek nem tud úgy tanulni, ahogy tanítjuk, akkor úgy kell tanítanunk, ahogy tanulni tud.

- Ignacio 'Nacho' Estrada