Küldetésmondatunk:
“A Mihály Kertje egy olyan együttműködő közösség, ahol a gyermekeket waldorf pedagógiai szemléletben neveljük, hogy képesek legyenek felismerni és járni a saját útjukat.”

Tanáraink, Munkatársaink

Szalai Krisztina - a leendő első osztály osztálytanítója 2018/19-ben

Egy pár szót magadról…
1977-ben születtem Kecskeméten, gyerekkoromat Fülöpszálláshoz tartozó
külterületen töltöttem, a falusi iskolába jártam busszal. Mind a gimnáziumot, mind a
tanítóképzőt, és a drámapedagógiát Kecskeméten végeztem. Tíz évet dolgoztam
lakhelyemen Izsákon, most is itt élek férjemmel és két lányunkkal, akik a Mihály
Kertje Waldorf Iskola tanulói három éve. Szeptember óta hospitálok ugyanitt, ami
számomra egy ajándék.

Miért lettél pedagógus?
Ezt a kérdést sokszor feltették, de még most sem tudok emelkedett szavakkal
válaszolni rá. Csak annyit: eszembe sem jutott más. Amikor nagy nehézségekkel
küzdöttem, elképzeltem magam más pályán, de minden egyhangúnak és
unalmasnak tűnt. Ez a hivatás az empátia gyakorlásának a tere, a kreativitás életben
tartására kiváló.
 
Hogyan találkoztál a Waldorf-pedagógiával?
A főiskolán hallottam először róla, majd amikor a nagyobb lányunk negyedikes lett,
keresni kezdtem, hogy van-e választási lehetőségünk. A „Legyen egy napra Waldorf
diák” program látogatása után mérlegeltünk, döntöttünk az intézmény mellett. A
gyermekeink igénye hívott erre az útra, ebben a szüleim is segítenek és támogatnak.

Milyen többletet adott Neked, a Waldorf-pedagógiában való elmélyülés?
Biztonságérzetet, nyitottságot. Újra gondolkodó, fejlődő lénynek érzem magam. Aki
maga dönthet, ehhez segítséget kérhet, s kap is kollégáitól.

Mi a pedagógia lényege számodra?
A minden gyermekben rejlő csoda, a bátorság, a tetterő ápolása. A mélységes
emberismereten alapuló szabadság, ami nem engedi meg a szabadosságot. Az igazi
tapasztalatok, ünnepek, találkozások, felismerések lehetősége és útja.

Mik a további terveid?
Magam is beülni az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógia Kar padjába, ahol a
Waldorf osztálytanítókat képzik. Szakaszonként az Országos Kéktúra útvonalán
végigsétálni, megtanulni táskát nemezelni. Az a bűvös virágkapu, amelyen ha
belépek az évnyitón, nyolc évre megszabja utam.

Hogyan fog telni a leendő elsősök egy napja az iskolában?
8-tól 10 óráig a főtanítás keretein belül 3-4 hetes egységekben – epochákban írás
előkészítés, számolás, olvasás váltja egymást. Egy fél órás szünet után még két
vagy három szakóra, közben 10 perc szünet. A szakórák: angol és német, zene,
euritmia, mozgás, kézimunka, festés, erdőjárás és szabad vallás. A napot sok
mozgásos, énekes tevékenység kíséri, a mese varázslata szövi át.
Első osztályban házi feladatot nem kapnak a gyerekek, ezért délután a tágas
iskolaudvaron vannak, ahol a fára mászás sem tiltott dolog. Napköziben hintáznak,
labdáznak, a természet adta homokból, gallyakból építenek, ugróköteleznek, többen
kötnek, horgolnak, csomóznak.

Mi a szülők szerepe az iskolában, osztályközösségben, gyermekek
mindennapjaiban?

Mi családokat várunk, partnereket fogadunk. Akik a havi szülői esteken szeretnék
kipróbálni mivel foglalkozik gyermekük, akik mernek nehézségeikről, kételyeikről
beszélgetni, közösen gondolkodni és tenni is. Nemcsak osztályt, hanem szülői
közösséget is szeretnénk kialakítani, akik egymást ismerik és segítik.

Mit mondanál az iskolakereső szülőknek, mit adhat a Kecskeméti Waldorf Iskola a
gyermeküknek?

Egy olyan kapcsolat lehetőségét, ahol szülő és tanító együtt kísérik a gyermeket,
folyamatosan együttműködve. Élményekkel teli tanulási lehetőségeket;
művészetekből jókora csokorral: ének, hangszeres zene, festés, kézművességek,
euritmia. Tartalmas gyerekkort, fényes ünnepekkel.

Hogyan lehet jelentkezni az iskolába?
Az érdeklődőket beíratkozás előtt egy ismerkedési játékra hívjuk. A gyermekek 5-6 fős
csoportokban, vezetett játékban vesznek részt. Az iskola pedagógusaival igyekszünk minél
pontosabb képet alkotni arról, hogy az iskolaérettség folyamatában hol tart a gyermek. Erre a
következő telefonszámon lehet jelentkezni:: +36 76 450-600; vagy +36 20 439-0878 .
A beíratkozás a többi általános iskolával azonos időpontban történik.

 

Kirschner Csilla

1975-ben születtem Szegeden, gimnáziumba Bajára jártam. Népi játék és kismesterségek oktatójaként végeztem a Magyar Művelődési Intézetben, kosárfonó szakon. Tanítói képesítést a Kecskeméti Tanítóképző Főiskolán szereztem, a waldorf osztálytanítói képzést pedig az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógia Karán.

2012 óta lakunk férjemmel  Kecskeméten, mindhárom gyermekünk a Mihály Kertje Waldorf Intézménybe jár. Lelkesen veszünk részt az iskola életében. Két évet önkéntesként töltöttem az iskolában, kézműves szakkörön és a napköziben találkozhattak velem a gyerekek.
Jelenleg az első osztály osztálytanítója vagyok.
Pedagógusként a célom, hogy legjobb tudásom szerint kísérjem a rám bízott gyermekeket; segítve - támogatva őket abban, hogy legyőzzék saját gyengeségeiket és félelmeiket, megerősítést kapjanak az erősségeikben, ki tudják bontakoztatni a bennük rejlő értékeket. Közben lehetőséget biztosítani, hogy minél többet lássanak, tapasztaljanak, érezzenek, és értsenek meg a körülöttük levő világból. Fontos, hogy megtalálják az irányt a saját útjuk felé. 


Szalai Ildikó

Találkozásom a waldorf pedagógia alapjaival 1995-ben történt, amikor beiratkoztam a magyarországi első Bothmer gimnasztika képzésre.  Itt 1999-ben végeztem.

A kecskeméti waldorf intézmény kiépülésében 2001 óta veszek részt szülőként és 2005 óta tanárként. 2006-ban indítottam egy első osztály, akiket végig kísértem 8 évig.  Az ebben a folyamatban szerzett élmények, tapasztalatok motiváltak arra, hogy ismét első osztályt indítsak 2016-ban, akik idén  a második osztályt kezdték.                                                                                   
 Két lányom is ebben a pedagógiában nevelkedett már az  óvoda kezdetétől. Ez a legtöbb, amit eddigi életükben adhattam Nekik. Jelenleg Kecskeméten járnak gimnáziumba.
 Azért dolgozom, hogy minél több gyereknek lehessen része így elkezdeni megismerni a világot és megtanulni a jövőbe mutató szociális együttlét alapjait.
 

Ábelné Farkas Cintia

Az én Waldorf történetem 16 évre nyúlik vissza. 2000-ben diplomáztam a Budapesti Tanítóképző Főiskolán, ahol az utolsó évben foglalkoztunk alternatív iskolákkal is (elég szűken). Szerencsére meg is lehetett látogatni néhányat, így jutottam el Rodgers iskolába és Waldorfba is. Nagyon tetszett, főleg mikor kiderült, hogy a Waldorf összefüggésbe hozható Vekerdy Tamással, akinek írásai mindig nagy hatással voltak rám. Így egyenes utam vezetett a Solymári Waldorf Tanárképzésre. Itt két évig (posztgraduálisan) élőben hallgathattam Vekerdyt, aki a legnagyobb örömömre osztálykísérőnk is volt. 2002-ben végeztem osztálytanítóként, amikor elhatároztam hogy elmegyek az Euritmia Képzésre is. Közben elszólított a szerelem, így ezt felfüggesztettem egy év után.
Férjem útján kerültem Kecskemétre, ahol éppen osztálytanítót kerestek a Kecskeméti Waldorf Iskola első osztályába (akkor már kettő osztályfok volt felettem). Így kerültem életem első igazi osztályába. Nagyon szerettem csinálni!  Még az esküvőmön is a gyerekek szórták a rózsaszirmot... Elsőtől negyedikig tanítottam őket, mikor kiderült hogy gyermeket várok. Aztán megszületett a fiam, Álmos.
    Két év otthonlét után úgy alakult, hogy egy kolléganőm elment szülni, így átvettem az osztályát januártól, a 2-3. osztályt. Így újra lett egy csodás osztályom, akikkel a Waldorf Olimpiát is közösen élhettük át. Innen második gyermekem születése szólított el. Mikor Eszter lányom betöltötte a 3. évét, 2016. szeptemberében újra visszatértem az iskolába szaktanárként és napközisként.
Idén a 3. osztály osztálytanítója lettem.
 

Balla Beáta

2006-ban friss diplomásként találkoztam először a Waldorf pedagógiával. Egy akkori 3. osztályos szülő hívott el az iskolába és kért fel, hogy tanítsam a gyermekét, mert osztálytanító nélkül maradt az osztály. A tanári kollégium választása is rám esett, így 2006 októberében vettem át azt az osztályt. 2010-2014 között két kisgyermekemmel voltam otthon. 2014-2015-ös tanévtől dolgozom újra aktívan az intézményben, jelenleg 4. osztályos osztálytanítóként.  Fiam és a lányom is  Waldorf Intézményünkbe jár. Nagy öröm számomra a gyerekekkel töltött minden munkás perc, melyek során izgalmasan és sok kreatív munkával fedezzük fel a világ szépségeit, titkait és törvényszerűségeit. Közben egy tapasztalt, megbízható pedagógus kollégium segíti munkámat.
 


Darula Andrea

2013 tavaszán egy ismerősöm felhívott és megkérdezte, hogy lenne-e kedvem jelentkezni elsős osztálytanítónak a Mihály Kertje Waldorf Iskolába. Kíváncsivá tett a lehetőség, ezért kijártam hospitálni az iskolába, megnéztem az összes osztályban egy főoktatást és egyre jobban tetszett a hely hangulata, az ott tanító pedagógusok munkája, és a vidám, érdeklődő gyerekek. A tanári kollégium megszavazta nekem a bizalmat, így a 2013/14-es tanév óta itt dolgozom, most kezdte az osztályom az ötödik tanévet.  Természetesen voltak aggályaim, mert a tanítás menete és a tananyag felépítése annyira különbözik az általam megszokottól, de nagyon jó megtapasztalni évről-évre, hogy a Waldorf pedagógia tényleg működik. A saját életemet is megváltoztatta ez a váltás, ismét előkerült a kötőtű, horgolótű, a batikolás, a furulya, a gitár, a rajzolás, az ismerőseim szerint kifejezetten megfiatalodtam. Az is biztos, hogy az elmúlt években rengeteg újat tanultam, folyamatosan motivált állapotban, lelkesen készülök az epochákra. Élvezem, hogy szoros kapcsolatban vagyok a tanítványaimmal, van időnk beszélgetni és játszani és együtt fedezhetjük fel a világot.
Közben elvégeztem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai karán a Waldorf osztálytanító képzést, aminek köszönhetően már biztonságosabban eligazodok a pedagógiai feladatokban.
 

Borbásné Tóth Ágnes

2008-ban kezdtem tanítani ebben az iskolában az akkori 1-2. osztály tanítójaként. A Waldorf pedagógia útján való elindulás élettelivé és értékessé tette az óvodás és iskolás éveket az egész családunk számára. Fiam és a lányom is Waldorf óvodába járt, és már mindketten ide a Waldorf iskolába járnak. 2012-ben szereztem meg a Waldorf tanár végzettséget. Jelenleg a 2012-ben indult osztály tanítója vagyok, immáron hatodikosok lettünk. Őket tanítom tanulni, miközben én is nagyon sokat tanulok tőlük. Legfőképpen emberséget. Mindannyian egyéni hősök, én csak a bennük rejlő adottságokat segítem továbbfejlődni. Mindebben segít a felkészült és tapasztalt tanári kollégium, amely nagy szakmai rálátásával folyamatosan a hátunk mögött áll.

 

Dani-Ördög Dalma

A Kecskeméti Főiskola Tanítóképző karán végeztem német műveltség területen. Falusi iskolában kezdtem el dolgozni, de 2 év után az élet más irányba sodort. 2007-ben, miután 4 éve már egy multinacionális  cégnél dolgoztam, egy reggel úgy döntöttem, hogy én ezt nem csinálom tovább. Nekem hiányzik a tanítás, hiszen 9 éves koromtól kezdve erre készültem. Még aznap találtam egy álláshirdetést, miszerint a 2007/2008-as tanévre elsős osztálytanítót keresnek. Tudtam, hogy ott a helyem.  Olyan volt ez akkor nekem, mint egy kis falusi óvoda, iskola. A gyerekek a tanulás mellett kertészkednek, kötni, horgolni tanulnak, csupa olyan dolgot végeznek, amiket mi is csináltunk annak idején. Persze nem ennyi a pedagógia. Ennél sokkal több. Gyermekekért vagyunk itt szülőként, pedagógusként egyaránt. Közben elvégeztem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai karán a waldorf osztálytanító képzést, valamint drámapedagógusi végzettséget szereztem.
Jelenleg a 8. osztály osztálytanítója vagyok, immáron negyedik éve. Amikor elvállaltam az osztályt, az volt az egyik tervem, hogy a német nyelvet is becsempészem mindennapjaik közé, hogy élővé tegyem az idegen nyelv használatát, hogy természetessé váljék számukra, hogy más nyelven is beszélnek, értenek. Mára, a három német ajkú gyermeknek is köszönhetően, már nincs más választásom. Nem csak én tanítom őket, hanem ők is tanítanak engem. Együtt tanulunk egymástól, tisztelettel, őszinte, önzetlen szeretettel  fordulva egymás felé. Az egyik legfontosabb dolgunk tanárként, hogy figyeljük a gyermekeket, mert ők megmutatják a hozzájuk vezető utat. Csak így lehet tanítani, lélektől lélekig.
Három gyermekem van, akik szintén részesei ennek a pedagógiának. Boldogok és kiegyensúlyozottak. Érdeklődéssel fordulnak a körülöttük lévő világ felé. Természetes igényük van a gondolkodásra, és minden nap örömmel mennek az iskolába, óvodába.  Kell ennél több?
 

Takács Zsolt

Nappali tanulmányaimat 1996-ban fejeztem be Németországban. Azt követően 12 éven át középiskolában tanítottam német nyelvet. Időközben intézményvezetői végzettséget szereztem, illetve pedagógus szakvizsgát tettem. 
A Szarkásba 2010-ben kerültem. Azzal a szándékkal kezdtem el itt a munkát, hogy a rendelkezésre álló keretek és feltételek mellett élővé és természetessé tegyem a gyerekek számára az idegen nyelv létét és használatát, a nyelv sajátosságaiból fakadóan a magyartól sokszor eltérő struktúrában való gondolkodást. Három gyermekem közül a legnagyobb középiskolás, a két fiatalabb egy a Waldorf iskolához hasonlóan családias intézmény tanulója.

 
 


Zubornyák Attila

1996 - ban született meg a gondolat, hogy Waldorf óvoda és iskola jöjjön létre Kecskeméten. 2002 szeptemberében sok-sok ember önkéntes és lelkes munkájának köszönhetően az iskola megnyitotta kapuit. Lányom elsősként megkezdhette tanulmányait egy „más iskolában”, majd kisebbik fiam is a Waldorf óvoda után, ezek között a falak között fejezte be általános iskolai tanulmányait.2000-2004 között végeztem a Bothmer gimnasztika tanárképzésen.  2010 ősze óta dolgozom főállásban szaktanárként és napközis nevelőként a kecskeméti Waldorf iskolában. Ebben az iskolában minden tanár a legjobb tudása szerint, valóban, napi szinten tesz a gyerekek fizikai- lelki és- szellemi neveléséért, a Waldorf pedagógia széles eszköztárát felhasználva. A legfontosabb feladatomnak azt tartom, hogy első osztálytól kezdve fenntartsam és fejlesszem a gyerekek természetes mozgás iránti szeretetét, szociális készségeit a sok- sok játékos feladat során. Minden tanévben kiemelkedő ünnep a munkámban az esedékes ötödik osztály felkészítése a Waldorf olimpiára, s a helyszínen látni az örömüket, küzdelmüket – önmagukért, társaikért, s a büszkeséget a szemükben – megcsináltam! Nagy öröm a számomra, hogy az itt végzett diákok nosztalgiával látogatnak vissza  ünnepeinkre, drámanapjainkra, vagy csak megfürödjenek ismét a főtanítás és szakórák hangulatában az érettségi szünetekben. Szülőként, pedagógusként azt tapasztaltam, hogy az örömteli gyermekkort, a tanulás és felfedezés örömét ebben az iskolában meg tudják élni a diákok, s a képességeiknek megfelelő középiskolában, gimnáziumban továbbtanulva büszkék arra, hogy részt vehettek iskolánk arculatának, hagyományinak kialakításában!
 

Szepesi Andrea

2002, a Kecskeméti Waldorf Iskola létrejötte óta vagyok jelen az intézmény életében. Kezdetben szülőként, két gyermekem az első illetve a második osztály tanulójaként végzett itt. 2004 óta tanítok  ének-zenét, majd miután elvégeztem a képzést, euritmiát is. Egy ideje újdonsült könyvtárosa is lettem az iskolának. Az iskola már-már második otthonom. Mindig nagyszerű kollégákkal dolgozhattam azon, hogy a gyerekeknek is az lehessen. Nagyon sok lehetőség van egy ilyen iskolában, ahol a tanítás maga egy alkotófolyamat, melyben folyton változik gyermek, felnőtt egyaránt. A művészetek nemcsak a világ megismerésének egyik útja, de a  közösségi élmények színtere, emberek közti kapocs, amely a világ jövőjét építi.     

 

Gréczi Zella

Kecskemét szülővárosom. Itt végeztem gimnáziumi tanulmányaimat is. Gyógypedagógus- logopédia tanár-terapeuta szakon végeztem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Karon. Fejlesztő pedagógiát végeztem,majd a Varázsvirág Extra Lesson segítő tanár képzést. Több terápiás módszerben kiképeztem magam. Érdeklődésem a  pszichológia,pszichoszófia, a biográfia, művészet és meseterápia felé fordult. A KRE Pszichológiai Intézetben tanultam mentálhigiénét,a MMSZKE keretiben művészet és szocioterápiát, a Wesley János Lelkészképző Főiskolán komplex művészeti és meseterápiát. Jelenleg is folytatom pszichológiai tanulmányaimat. Kezdettől fogva párhuzamosan dolgoztam waldorf intézményekben és állami területen, illetve tanultam akadémikus terápiákat és antropozófiai alapúakat. Így mindig feladatomnak tekintettem, hogy az akadémikus terápiák és az antropozófiai szemléletű terápiák között hidat képezzek, kutassam az integrálási lehetőségeket. Ezáltal az emberlelkeket kísérni, segíteni tudjam életútjukon. Dolgoztam a solymári Fészek Waldorf Iskolában, később a pilisszentlászlói  Kékvölgy Waldorf Iskolában és a Pest Megyei Nevelési Tanácsadóban végeztem munkámat. Jelenleg együttműködöm a Sophianum Antropozófiai Gyógyközpont kutató és gyógyító tevékenységével.

2002-ben született fiam; Balázs, aki az Óbudai Waldorf iskolában tanult. Nyolcadik osztályát befejezve Kecskemétre költöztünk. Reményeim szerint munkámmal a Mihály kertje Waldorf Iskola közösségének szolgálatára lehetek. Az alábbi területeken lehetek segítségükre: ​

Iskoláskortól integratív- holisztikus szemléletben gyógypedagógiai-fejlesztő pedagógiai vizsgálat, valamint terápiás megsegítés. A lelki egészség elősegítése és megőrzése, lelki rendellenességek prevenciója, a lelki egyensúly és harmónia megteremtése az önismeret és tudatosodás fejlesztése mentálhigiénés segítő beszélgetés, biográfia, művészet és meseterápia eszközeivel. Ellátás hang- beszéd- és nyelvfejlődési elmaradás, beszédhibák, nyelvi-kommunikációs zavarok, diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia, pöszeség, nyelvlökéses nyelés, funkcionális diszfónia, beszédészlelési és beszédmegértési zavar, beszéd folyamatosság zavara (dadogás, hadarás), afázia, enyhe és súlyos tanulási zavarok, iskolai képességek  kevert zavara, beilleszkedési zavar, aktivitás és figyelemzavar esetén.

Nagy Ildikó - napközis, kézimunka tanár

A waldorf pedagógiával való találkozásom a nagyobbik lányom első óvodai éveihez kötődik.
Egy „falusi” családi házban kezdődtek a waldorf éveink.
Sok fejlődés, tapasztalási lehetőség volt ez a gyerekeinknek, s nekünk szülőknek egyaránt.
Test, lélek, szellem egységében nevelkednek, nyílnak ki a világra, a saját képességeik lehetőségei
szerint kibontakozva.
Éreztem már a Főiskoláról kijőve, hogy valami mást keresek, mint az állami pedagógia.
Pedagógusként úttörőként vettem részt Kecskeméten az autista csoport létrejöttében.
Fiam születése után elkanyarodott másfelé az életem, de mindig nyitott szemmel és lélekkel
figyeltem az alternatív pedagógiai lehetőségeket.
Dolgoztam a mai waldorf iskolában kulturális menedzserként még akkor a Gordon iskola zászlaja
alatt.
Pár évig kinn éltünk a családommal Norvégiában és ott is Steiner iskolába jártak a gyerekeink, így volt
módom más országban is megérzékelni, megtapasztalni ezt a szemléletű oktatást.
Elkötelezett híve vagyok ennek a pedagógiának, szemléletnek eltántoríthatatlanul.
Jelenleg napközis nevelőként dolgozom az iskolában és a 8. osztályosok kézimunka tanára vagyok.
Az alkotás az egyik éltető elemem. Sok ötletem, gondolatom van a jövőre nézve a kézimunka keretein keresztül beleszőve ebbe a szemléletű világba.
Ezen az úton kívánom magam a gyerekek és a közösség javára fejleszteni.
Sok mindent tudnék még mondani, miért jó itt dolgozni, miért jó a gyerekeinknek ide járni.
Kívánom mindenkinek a nyitottságot, bátorságot, hogy merjen lépni és megismerni új utakat,
lehetőségeket.


 

Fuchs Gabriella - intézményi titkár

Elérhetőségei az iskolában:
Tel.: +36 20 439 0878
Tel./fax: +36 76 450 600                                                                                                                                                                                                      
E-mail: titkarsag@kecskemetiwaldorf.hu

Megosztás:
2018. Június 19. Kedd
Ma Gyárfás napja van.
Holnap Rafael napja lesz.

Adomány

Gyermekkert Kecskeméti Waldorf Egyesület:

Rendszeres adományoknak:
Magnet Bank:
16200106-11599786

Építkezési adományok alszámla:
Magnet Bank:
16200106-11599803

Mihály Kertje Waldorf Iskola:

Magnet Bank:
16200106-11599827


A hatalmas 1%, nagy segítség!
adószámunk:18357118-1-03
(Innen töltsd le a nyomtatványt!)Bővebben

Heti menü

Iskolai menü

Szállító: Konzervgyári Konyha

2018.06.11-15.  Menü étlap letöltése...

(A megtekintéshez Adobe Acrobat Reader program szükséges)

Óvodai menü

Szállító: Bakos és Társai Bt. konyhája
Az aktuális óvodai menü a bakosestarsai.hu oldalon letölthető itt.

Iskolánk részt vesz az európai közösség pénzügyi támogatásával finanszírozott európai iskolagyümölcs-programban.


Csak életünk öregszik, lelkünk halhatatlan A fátyol szétszakad, már nincs tovább titok

- Erich Fromm

Minden barátság azzal a homályos érzéssel kezdődik, hogy valahol már találkoztunk.

- Hamvas Béla

Önmagunk megtalálásának legjobb módja, ha elveszünk mások szolgálatában.
- Gandhi

Ha egy gyerek nem tud úgy tanulni, ahogy tanítjuk, akkor úgy kell tanítanunk, ahogy tanulni tud.

- Ignacio 'Nacho' Estrada