Küldetésmondatunk:
“A Mihály Kertje egy olyan együttműködő közösség, ahol a gyermekeket waldorf pedagógiai szemléletben neveljük, hogy képesek legyenek felismerni és járni a saját útjukat.”

Tanáraink, Munkatársaink

Némedi Norbert

Leendő elsős osztálytanítónk bemutatkozását az osztályával készített drámanapi fotójával fogadjátok szeretettel! :-)

Miért lettél pedagógus?

A pedagógus szakmát azért választottam, mert az addig végzett munkámhoz erősen kapcsolódott és szélesítette a látókörömet, ami így egy minőségi javulást tudott adni ezen a területen.

Mi a pedagógia lényege számodra?

Nem hiszek abban, hogy lenne egy olyan pedagógusi módszer amivel mindenkinél eredményt lehetne elérni és alkalmazható. Mivel a jövő generációit kell felkészíteni, ezért nagyon figyelembe kell venni azt is hogy az a világ tulajdonképpen milyen is lesz, mert majd abban, vagy azzal mégis csak valamilyen működési párhuzamot fel kell tudni mutatni.

Milyen pedagógiát szeretnél megvalósítani?

Azt gondolom, hogy a szerzett tapasztalat döntő a fejlődés szempontjából, és annak is inkább az a változata amikor aktív szereplőként, úgymond élményszerűen találkozok vele. Fontos dolognak tartom azt, hogy olyan megoldások szülessenek a tanulás folyamataiban, amiben mindig aktív részese az egyén úgy, hogy közben a társakkal is megfelelő interakciókat tudjon kialakítani a sikeres tapasztalatok megszerzése közben.

Hogyan találkoztál iskolánkkal?

Az iskolával személyesen ebben az évben találkoztam. Szakdolgozati témához anyagot jöttem gyűjteni, amihez úgy gondoltam, hogy egy alternatív iskola irányvonalai egy érdekes eredményt fognak mutatni.

Miben látod másnak a nálunk megvalósuló oktatást?

Egy ilyen jellegű iskolában nagyobb tér nyílik arra, hogy az élményszerű megismerés hatékonyabb legyen egy gyerek számára. Azt kell elérni, hogy azért szeressenek idejárni, hogy örömmel töltse el őket, az új dolgoknak a megismerése, alkalmazása.

Mit fogtok csinálni a gyerekekkel, hogyan fog telni egy diák napja az osztályban?

Szeretem megismerni az egyén lelkivilágát, azt hogy akár milyen idős is vagyok, mi az, ami a legnagyobb belső boldogságot adja a gyereknek. Ehhez, kölcsönösen egymástól való tanulás szükséges folyamatosan, hiszen már egyetlen megtanított dologgal is más lesz a gyerek, és más lesz a következő pillanat.

Mit mondanál az iskolakereső szülőknek, mit adhat a mi iskolánk, gyermeküknek?

A szülőknek azt mondanám: Jól tudják, hogy milyen nehézségek jelentkezhetnek akár otthon is, egy-egy élethelyzetben pedig náluk jobban nem ismeri senki a gyermeküket. Mi egy másik környezetbe beleültetve, próbálunk közösen megismerkedni a világ dolgaival, ahol rengeteg időt fogunk eltölteni és ezzel változást fogunk elérni. Ez a változás otthon is jelentkezni fog, és minden hat mindenre. Bátran lehet jönni, kérdezni, hiszen nem csak a gyerekek változnak majd, hanem a szülők is.


Nagy Ildikó - napközis, kézimunka tanár

A waldorf pedagógiával való találkozásom a nagyobbik lányom első óvodai éveihez kötődik. Egy „falusi” családi házban kezdődtek a waldorf éveink. Sok fejlődés, tapasztalási lehetőség volt ez a gyerekeinknek, s nekünk szülőknek egyaránt. Test, lélek, szellem egységében nevelkednek, nyílnak ki a világra, a saját képességeik lehetőségei szerint kibontakozva.
Éreztem már a Főiskoláról kijőve, hogy valami mást keresek, mint az állami pedagógia. Pedagógusként úttörőként vettem részt Kecskeméten az autista csoport létrejöttében. Fiam születése után elkanyarodott másfelé az életem, de mindig nyitott szemmel és lélekkel figyeltem az alternatív pedagógiai lehetőségeket.
Dolgoztam a mai waldorf iskolában kulturális menedzserként még akkor a Gordon iskola zászlaja alatt. Pár évig kinn éltünk a családommal Norvégiában és ott is Steiner iskolába jártak a gyerekeink, így volt módom más országban is megérzékelni, megtapasztalni ezt a szemléletű oktatást. Elkötelezett híve vagyok ennek a pedagógiának, szemléletnek eltántoríthatatlanul.
Jelenleg napközis nevelőként dolgozom az iskolában és a 8. osztályosok kézimunka tanára vagyok. Az alkotás az egyik éltető elemem. Sok ötletem, gondolatom van a jövőre nézve a kézimunka keretein keresztül beleszőve ebbe a szemléletű világba. Ezen az úton kívánom magam a gyerekek és a közösség javára fejleszteni.
Sok mindent tudnék még mondani, miért jó itt dolgozni, miért jó a gyerekeinknek ide járni.
Kívánom mindenkinek a nyitottságot, bátorságot, hogy merjen lépni és megismerni új utakat, lehetőségeket.


 

Intézményi titkár

Elérhetőségei az iskolában:
Tel.: +36 20 439 0878
Tel./fax: +36 76 450 600                                                                                                                                                                                                      
E-mail: titkarsag@kecskemetiwaldorf.hu

Megosztás:
2019. Július 22. Hétfő  Magdolna

Aktualitások

Itt összefoglaljuk az Intézményünk és Fenntartó Egyesületünk közelgő eseményeit.Bővebben

Adomány

Gyermekkert Kecskeméti Waldorf Egyesület:

Rendszeres adományoknak:
Magnet Bank:
16200106-11599786

Építkezési adományok alszámla:
Magnet Bank:
16200106-11599803

Mihály Kertje Waldorf Iskola:

Magnet Bank:
16200106-11599827


A hatalmas 1%, nagy segítség!
adószámunk:18357118-1-03
(Innen töltsd le a nyomtatványt!)Bővebben

Heti menü

Iskolai menü

Szállító: Konzervgyári Konyha

2019.04.29 - 05.03. Menü étlap letöltése...
(A megtekintéshez Adobe Acrobat Reader program szükséges)

Óvodai menü

Szállító: Bakos és Társai Bt. konyhája
Az aktuális óvodai menü a bakosestarsai.hu oldalon letölthető itt.

Iskolánk részt vesz az európai közösség pénzügyi támogatásával finanszírozott európai iskolagyümölcs-programban.


Csak életünk öregszik, lelkünk halhatatlan A fátyol szétszakad, már nincs tovább titok

- Erich Fromm

Minden barátság azzal a homályos érzéssel kezdődik, hogy valahol már találkoztunk.

- Hamvas Béla

Önmagunk megtalálásának legjobb módja, ha elveszünk mások szolgálatában.
- Gandhi

Ha egy gyerek nem tud úgy tanulni, ahogy tanítjuk, akkor úgy kell tanítanunk, ahogy tanulni tud.

- Ignacio 'Nacho' Estrada